eu · es

Diseinua eta marka

Eredu honen bitartez, markaren irudi indartsua duten enpresak biltzen dira, erabiltzaileen diseinua eta esperientzia egiten dutenak, hori baita beren produktu eta zerbitzuen elementu bereizgarria. Beren eskaintza, kasu askotan, segmentatuta dago eta bezero tipologia desberdinei erantzuten die, bezeroen behar espezifikoetara zuzendutako diseinuarekin. Enpresa horien erronka da bezeroari balio bereizgarria emango dion diseinua eta marka garatzea, irtenbide berritzaile eta lehiakorrekin, erabilgarritasuna, funtzionalitatea eta erabiltzailearen esperientzia hobetuko duten kontzeptu, material eta formekin, produktuen eta zerbitzuen erabilera eta bizi zikloan zehar. Bezeroak ezagutzeak eta aztertzeak, haien lehentasunak, erabilera esperientzia eta produktuen eta zerbitzuen eta bezeroaren arteko interakzioaren beste elementu giltzarri batzuk ezagutzeak eta aztertzeak balio proposamen aurreratuak garatzeko aukera ematen die.

Erreferentzia: (Gassmann, O., Frankenberger, K., Choudury, 2020; Remane et al., 2017)

Bezeroei balioa ematea
Merkatuaren segmentazioa, bezeroekiko harremana, komunikazio eta banaketa kanalak
Balio sorrera
Jarduera, baliabide, gaitasun eta aliantza gakoak
Balio atzematea
Diru sarreren mekanismoak eta kostuen estruktura
Balio proposamena
Produktu, zerbitzu eta bezeroentzako balioa
Diseinua eta marka

Adibideak

«

CAF tren, hiri tren eta distantzia luzeko trenetarako irtenbideak fabrikatzen dituen enpresa da. Diseinu propioa duen enpresa da, tren gama zabala eskaintzen du, eta abangoardiako aurrerapen teknologikoak ditu diseinuaren, segurtasunaren eta erosotasunaren arloetan. Diseinuen modulartasunak konfigurazio desberdineko trenak izatea ahalbidetzen die bezeroei, eta horrek erabiltzaileen erosotasuna hobetzea dakar.

»

Arrakasta faktoreak

  • Bezeroei bideratutako diseinua
  • Marka
  • Industria diseinua

Erronkak

  • Diseinuaren balorizazioa
  • Erabiltzaileen eta bezeroen esperientziaren integrazioa

Erlazionatutako patroiak

Banaketa

Banaketa

Eredu honen bitartez, enpresek produktuak eta zerbitzuak hornitzen dizkiete bezeroei salmenta eta banaketa puntu desberdinen bidez, bai enpresak berak kudeatuta, bai hirugarrenen bidez (eragileak, frankiziak, etab.). Kasu batzuetan, enpresak fisikoki eramaten du bere balio proposamena bezeroek ezarritako ingurunera. Geografikoki banatutako puntu horiei esker, enpresak bezeroekin interakzioan aritu daitezke erosketa prozesuaren etapa guztietan (aholkularitza, salmenta, finantzaketa, salmenta ondokoa, etab.)

Fokalizatuak

Fokalizatuak

Eredu honen bitartez, enpresek balio katearen oinarrizko konpetentziei erreparatzen diete. Balio kateko gainerako segmentuak azpikontratatu eta aktiboki koordinatzen dira. Horrek aukera ematen dio enpresari kostuak murrizteko eta hornitzaileen eskalako ekonomiei etekina ateratzeko. Gainera, oinarrizko konpetentziak kontzentratzeak errendimendua areagotu dezake.

Salmenta gurutzatua

Salmenta gurutzatua

Eredu honen bitartez, enpresek beren eskaintza nagusia osatzen dute zerbitzu edo produktu gehigarriekin, eta bezeroek nahi zituzten produktuak edo zerbitzuak erosten dituzte, baina baita produktu edo zerbitzu osagarriak ere, eta esperientzia hobe batez gozatzen dute eta balio erantsi handiagoko irtenbide bat lortzen dute.

Aldatzearen kostuak

Aldatzearen kostuak

Eredu honen bitartez, enpresek bezeroen hornitzailea, produktua edo zerbitzua aldatzeko aukera baldintzatzen duten produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte. Enpresak aldaketaren kostu horiek sortzen ditu mekanismo teknologikoen bidez edo interakzio handiko produktu eta zerbitzu paketeak eskainiz. Estrategia komun bat da produktu nagusia prezio baxuan edo baita doan ere eskaintzea, eta horren inguruko erabili eta botatzeko produktuak marjina handiekin saltzea.

Esperientzien salmenta

Esperientzien salmenta

Eredu honen bitartez, enpresek proposamen bat garatzen dute, baina proposamen horren balioa ez datza produktu edo zerbitzu batean, baizik eta bezeroei eskaintzen zaien esperientzian. Enpresak arreta handiz diseinatutako inguruneak sortzen ditu bezeroak erakartzeko.

Ko-sorkuntza

Ko-sorkuntza

Eredu honen bitartez, enpresek lankidetza harremana ezartzen dute bezeroekin, balioa elkarrekin sortzeko. Enpresek bezeroak integratu ditzakete beren berrikuntza prozesuetan, edo bezeroen eskura jar ditzakete behar diren bitartekoak, enpresak bere sormena ustia dezan, bien mesederako.

© 2024 MONDRAGON UNIBERTSITATEA