Esperientzien salmenta
Eredu honen bitartez, enpresek proposamen bat garatzen dute, baina proposamen horren balioa ez datza produktu edo zerbitzu batean, baizik eta bezeroei eskaintzen zaien esperientzian. Enpresak arreta handiz diseinatutako inguruneak sortzen ditu bezeroak erakartzeko. Produktuen/zerbitzuen eskariak eta balioak gora egiten dute, bezeroak prest baitaude esperientzia bizitzeagatik prezio handiagoak ordaintzeko. Produktuak/zerbitzuak salduta lortuko lituzkeenak baino diru sarrera handiagoak lortzen ditu enpresak, eta lehiakideetatik bereizten da.
Erreferentzia: (Gassmann, O., Frankenberger, K., Choudury, 2020; Remane et al., 2017)
Adibideak
Petritegi sagardotegiak (Astigarraga), sagardoa bere sagarrekin egiteaz eta euskal sagardoa eta gastronomia dastatzeko leku izateaz gain, bere proposamenaren balioa handitzen duten hainbat esperientzia diseinatu ditu. Sagardotegiak sagardo dastatzeak eskaintzen ditu enologo baten eskutik, upategirako bisitak euskal sagardo naturala egiteko prozesua ezagutzeko, haurrentzako tailerrak, jolasen bitartez sagar zukua egiten ikasteko, norberak sagardoa egiteko jarduerak, eta aisialdiko beste ekintza batzuk, esaterako, mendi ibilaldiak edo zuzeneko kontzertuak. Esperientzia bakoitza behar eta nahi desberdinak dituen bezero segmentu batean pentsatuta diseinatuta dago.
Arrakasta faktoreak
- Bezeroen beharrak eta itxaropenak ulertzea
- Esperientziaren kostu-balioa erlazioa
- Bezeroak integratzeko gaitasuna
- Bezeroen konfiantza
Erronkak
- Omnikanaltasuna garatzea,
- Esperientzia pertsonalizatzea
- Bezeroen aldaketak
Erlazionatutako patroiak
Pertsonalizazioa
Eredu honen bitartez, produktu, ingeniaritza edo zerbitzuko irtenbide pertsonalizatuak eskaintzen dituzten enpresek bezeroen behar eta aurreikuspenei erantzuten diete, beren prozesuak eta jarduerak egokituz (diseinua, fabrikazioa, zerbitzuak egitea, etab.). Enpresak gai dira beren eskaintza eta prozesuak egokitzeko bezeroen eskakizunei erantzuteko, arin eta modu lehiakorrean erantzunez, bezeroarekin zuzenean hitz eginez eta haren baldintzak ulertuz eta betez.
Berrikuntzara bideratuta
Eredu honen bitartez, enpresek produktuak, osagaiak eta zerbitzuak garatzen dituzte, beste eragile batzuekin lankidetzan landutako I+G jardueran oinarrituta (berrikuntza irekia), eta, horrela, irtenbide berritzaileak garatzen dituzte, merkatuaren lehian bereizteko, eta lehiakideen estrategia teknologikoei ere erantzuteko.
Diseinua eta marka
Eredu honen bitartez, markaren irudi indartsua duten enpresak biltzen dira, erabiltzaileen diseinua eta esperientzia egiten dutenak, hori baita beren produktu eta zerbitzuen elementu bereizgarria. Beren eskaintza, kasu askotan, segmentatuta dago eta bezero tipologia desberdinei erantzuten die, bezeroen behar espezifikoetara zuzendutako diseinuarekin.
Aldatzearen kostuak
Eredu honen bitartez, enpresek bezeroen hornitzailea, produktua edo zerbitzua aldatzeko aukera baldintzatzen duten produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte. Enpresak aldaketaren kostu horiek sortzen ditu mekanismo teknologikoen bidez edo interakzio handiko produktu eta zerbitzu paketeak eskainiz. Estrategia komun bat da produktu nagusia prezio baxuan edo baita doan ere eskaintzea, eta horren inguruko erabili eta botatzeko produktuak marjina handiekin saltzea.
Ko-sorkuntza
Eredu honen bitartez, enpresek lankidetza harremana ezartzen dute bezeroekin, balioa elkarrekin sortzeko. Enpresek bezeroak integratu ditzakete beren berrikuntza prozesuetan, edo bezeroen eskura jar ditzakete behar diren bitartekoak, enpresak bere sormena ustia dezan, bien mesederako.
Freemium
Eredu honen bitartez, enpresek doan eskaintzen dute produktu edo zerbitzu bat, bezeroak konbentzitzeko itxaropenarekin, produktuen edo zerbitzuen "premium" bertsioengatik ordain dezaten. Doako eskaintzaren helburua da ahalik eta bezero gehien erakartzea enpresara, haren produktuetara eta zerbitzuetara, eta, aldi berean, bezeroen beharrei buruzko ezagutza sortzea.