Berrikuntzara bideratuta
Eredu honen bitartez, enpresek produktuak, osagaiak eta zerbitzuak garatzen dituzte, beste eragile batzuekin lankidetzan landutako I+G jardueran oinarrituta (berrikuntza irekia), eta, horrela, irtenbide berritzaileak garatzen dituzte, merkatuaren lehian bereizteko, eta lehiakideen estrategia teknologikoei ere erantzuteko. Jabetza industriala patenteen eta beste mekanismo batzuen bidez babesten duten enpresak dira. Enpresa horiek teknologien eta proiektuen portfolioa aktiboki kudeatzeko erronka dute, baita beren garapen eta ustiapen zikloak kudeatzeko eta aliantzak eta lankidetzak kudeatzeko erronka ere. Beren sektoreko aurrerapenak eta berrikuntzak zaintzeak eta ezagutzeak lidergo edo erantzuteko estrategia azkar bat garatzea ahalbidetzen die (fast follower), eta, horrela, beren kokapen lehiakorra hobetzea.
Adibideak
Alfa Hogar josteko makinak diseinatu, fabrikatu eta saltzen dituen enpresa da. Emozioen ukiezinean oinarrituta, enpresa baliozko edukien eta eduki propioen marketina lantzen hasi zen, 'Istorioak iruten' proiektua abiaraziz. Proiektu horrek publiko gazteenari entzuteko prozesu bat eragin zuen, blogari, influencer eta instagramerren bidez. Kanal digital berriak erabiliz, edukien marketin estrategia baten bidez, markaren xede publikoa gaztetzea lortu zuen. Gainera, joskintzako akademien sare propio bat sortu zuen, joskintza lanbide izatetik aisialdiko jarduera izatera igarotzeko, adin targeta handituta.
Arrakasta faktoreak
- I+G+B gaitasuna
- Berrikuntza irekia
- Teknologiak txertatzea
Erronkak
- Eskainitako zerbitzuak monetizatzea
- Zerbitzu berriak garatzea
- Teknologiak txertatzea
Erlazionatutako patroiak
Irtenbide integralak
Eredu honen bitartez, enpresek bezeroaren premia bati erantzuten dioten produktu, osagai, teknologia eta zerbitzuetan oinarritutako konponbide integralak hornitzen dituzte, eta horiek balio proposamen bateratu baten bidez integratzeak sinergia eta onura handiak sortzen dizkio bezeroari.
Diseinua eta marka
Eredu honen bitartez, markaren irudi indartsua duten enpresak biltzen dira, erabiltzaileen diseinua eta esperientzia egiten dutenak, hori baita beren produktu eta zerbitzuen elementu bereizgarria. Beren eskaintza, kasu askotan, segmentatuta dago eta bezero tipologia desberdinei erantzuten die, bezeroen behar espezifikoetara zuzendutako diseinuarekin.
Integratzailea
Eredu honen bitartez, enpresek balio kateko jarduera gehienak kudeatzen dituzte. Horrenbestez, balioa sortzeko prozesuan behar diren baliabideak eta gaitasunak kontrolatzen dituzte, intsumoen hornikuntzatik hasi eta bizitza erabilgarriaren amaieran produktua berreskuratzeraino.
Fokalizatuak
Eredu honen bitartez, enpresek balio katearen oinarrizko konpetentziei erreparatzen diete. Balio kateko gainerako segmentuak azpikontratatu eta aktiboki koordinatzen dira. Horrek aukera ematen dio enpresari kostuak murrizteko eta hornitzaileen eskalako ekonomiei etekina ateratzeko. Gainera, oinarrizko konpetentziak kontzentratzeak errendimendua areagotu dezake.
Aldatzearen kostuak
Eredu honen bitartez, enpresek bezeroen hornitzailea, produktua edo zerbitzua aldatzeko aukera baldintzatzen duten produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte. Enpresak aldaketaren kostu horiek sortzen ditu mekanismo teknologikoen bidez edo interakzio handiko produktu eta zerbitzu paketeak eskainiz. Estrategia komun bat da produktu nagusia prezio baxuan edo baita doan ere eskaintzea, eta horren inguruko erabili eta botatzeko produktuak marjina handiekin saltzea.
Freemium
Eredu honen bitartez, enpresek doan eskaintzen dute produktu edo zerbitzu bat, bezeroak konbentzitzeko itxaropenarekin, produktuen edo zerbitzuen "premium" bertsioengatik ordain dezaten. Doako eskaintzaren helburua da ahalik eta bezero gehien erakartzea enpresara, haren produktuetara eta zerbitzuetara, eta, aldi berean, bezeroen beharrei buruzko ezagutza sortzea.