eu · es

Banaketa

Eredu honen bitartez, enpresek produktuak eta zerbitzuak hornitzen dizkiete bezeroei salmenta eta banaketa puntu desberdinen bidez, bai enpresak berak kudeatuta, bai hirugarrenen bidez (eragileak, frankiziak, etab.). Kasu batzuetan, enpresak fisikoki eramaten du bere balio proposamena bezeroek ezarritako ingurunera. Geografikoki banatutako puntu horiei esker, enpresak bezeroekin interakzioan aritu daitezke erosketa prozesuaren etapa guztietan (aholkularitza, salmenta, finantzaketa, salmenta ondokoa, etab.), baita produktuaren eta zerbitzuaren bizi zikloan zehar ere. Enpresa horien erronka da bezeroetatik hurbil egotea eta, aldi berean, salmenta, entrega eta saldu osteko prozesuen efizientzia hobetzea. Aitzitik, bezeroekin duten solaskidetzak aukera ematen die proposamenaren aldeko kokapena edukitzeko, baita ingurune geografiko bakoitzean bezeroen beharrak eta nahiak bertatik bertara ezagutzeko ere, eskaintza segmentatuak definitu ahal izateko bezero eta merkatu mota bakoitzerako. Eredu honetan sartzen dira, halaber, hirugarren enpresentzako zerbitzu logistikoak ematen dituzten enpresak (biltegiratzea, garraioa, eskaerak prestatzea, etab.).

Bezeroei balioa ematea
Merkatuaren segmentazioa, bezeroekiko harremana, komunikazio eta banaketa kanalak
Balio sorrera
Jarduera, baliabide, gaitasun eta aliantza gakoak
Balio atzematea
Diru sarreren mekanismoak eta kostuen estruktura
Balio proposamena
Produktu, zerbitzu eta bezeroentzako balioa
Banaketa

Adibideak

«

Bellota Herramientas enpresak kalitatezko tresnak eta zerbitzuak garatu, fabrikatu eta banatzen ditu eraikuntza, nekazaritza, lorezaintza eta industria sektoreetako erabiltzaileentzat. Horretarako, banatzaile ofizialen sare bat du, aholkularitza eta salmenta eta saldu osteko zerbitzuak eskaintzen dituena.

»
«

Bokado Group enpresak, tokiko ekitaldietan hainbat formatutan goi mailako euskal sukaldaritzako zerbitzua eskaintzeaz gain, munduko edozein lekutan banatzen du bere eskaintza eta esperientzia, euskal sukaldaritzaren onena eskaintzeko. Banatutako eskaintza hori, kasu askotan, mundu mailako sukaldaririk onenetako batzuekin batera landu da, esaterako, Juan Mari Arzakekin edo Martin Berasategirekin.

»
«

Tudefrigo enpresak estatuko eta nazioarteko hotzeko garraio zerbitzuak garatzen ditu, eta 6 herrialdetan ditu egoitzak eta ordezkaritzak, bai operazioetarako, bai logistika zentroetarako.

»

Arrakasta faktoreak

  • Banaketa sarearen efizientzia (garraioa eta logistika)
  • Eskaintza erabilgarria eta entrega epeak
  • Zerbitzuaren kalitatea eta bezeroentzako arreta

Erronkak

  • Online salmentara egokitzea
  • Bezeroen joera eta tipologia berrietara egokitzea
  • Salmenta eta banaketa sarea balorizatzea

Erlazionatutako patroiak

Diseinua eta marka

Diseinua eta marka

Eredu honen bitartez, markaren irudi indartsua duten enpresak biltzen dira, erabiltzaileen diseinua eta esperientzia egiten dutenak, hori baita beren produktu eta zerbitzuen elementu bereizgarria. Beren eskaintza, kasu askotan, segmentatuta dago eta bezero tipologia desberdinei erantzuten die, bezeroen behar espezifikoetara zuzendutako diseinuarekin.

Integratzailea

Integratzailea

Eredu honen bitartez, enpresek balio kateko jarduera gehienak kudeatzen dituzte. Horrenbestez, balioa sortzeko prozesuan behar diren baliabideak eta gaitasunak kontrolatzen dituzte, intsumoen hornikuntzatik hasi eta bizitza erabilgarriaren amaieran produktua berreskuratzeraino.

Fokalizatuak

Fokalizatuak

Eredu honen bitartez, enpresek balio katearen oinarrizko konpetentziei erreparatzen diete. Balio kateko gainerako segmentuak azpikontratatu eta aktiboki koordinatzen dira. Horrek aukera ematen dio enpresari kostuak murrizteko eta hornitzaileen eskalako ekonomiei etekina ateratzeko. Gainera, oinarrizko konpetentziak kontzentratzeak errendimendua areagotu dezake.

Autozerbitzua

Autozerbitzua

Eredu honen bitartez, enpresek balioaren sorrera bezeroei transferitzen diete, zerbitzuaren edo produktuaren prezio merkeagoaren truke. Ikuspegi hori bereziki egokia da bezeroari balio gutxi ematen dioten baina enpresarentzat kostu handiak eragiten dituzten zereginetarako.

Salmenta gurutzatua

Salmenta gurutzatua

Eredu honen bitartez, enpresek beren eskaintza nagusia osatzen dute zerbitzu edo produktu gehigarriekin, eta bezeroek nahi zituzten produktuak edo zerbitzuak erosten dituzte, baina baita produktu edo zerbitzu osagarriak ere, eta esperientzia hobe batez gozatzen dute eta balio erantsi handiagoko irtenbide bat lortzen dute.

Esperientzien salmenta

Esperientzien salmenta

Eredu honen bitartez, enpresek proposamen bat garatzen dute, baina proposamen horren balioa ez datza produktu edo zerbitzu batean, baizik eta bezeroei eskaintzen zaien esperientzian. Enpresak arreta handiz diseinatutako inguruneak sortzen ditu bezeroak erakartzeko.

© 2024 MONDRAGON UNIBERTSITATEA