Bigarren bizitza (berregokitzea eta birmanufaktura)
Eredu honen bitartez, enpresek bizitza berri bat eman nahi diete erabiltzen ez diren edo baztertuta dauden osagaiei edo produktuei, berregokitze/retrofitaren edo birmanufakturaren bidez. Berregokitzapenak eta retrofitak garbiketa, konponketa, berriz pintatzea eta desmuntatze partziala dakarte, osagaiari/produktuari funtzionamendu egokia emateko, fabrikatzailearen jatorrizko espezifikazioena baino maila baxuagokoa izan daitekeen arren. Birmanufakturaren helburua, ordea, produktuaren fabrikatzailearen jatorrizko errendimendu eta kalitate espezifikazioak itzultzea edo are gainditzea da. Berregokitzea baino prozesu zorrotzagoa eta garestiagoa da, eta produktua erabat desmuntatzea eta muntatzea dakar. Zerbitzu horiek eskaintzen dituzten enpresa fabrikatzaileek osagai edo produktuen balioa berreskuratzen dute, eta horiek berriro eskaini diezaizkieke bezeroei (bigarren diru sarrera bat sortzen da), edo bezero segmentu berriei (diru sarreren iturri gehigarri bat sortzen da). Aukera gisa, produktuak berreskuratzeaz, zaharberritzeaz eta berriro merkatuan sartzeaz arduratzen diren enpresek eredu hau har dezakete euren zerbitzuak egiteko. Bi kasuetan, bezeroek kalitatezko produktuak lortzen dituzte prezio lehiakorrean.
Erreferentzia: (Blomsma et al., 2019; Lüdeke-Freund et al., 2019; Pieroni et al., 2020; Takacs et al., 2020)
Adibideak
Jaso Industrial igogailuen konponbide integralak sortzen eta garatzen dituen esperientziadun enpresa da. Enpresak garabien modernizazioaren aldeko apustua egin du, bezeroei inbertsioa hobetzen laguntzeko mekanismo gisa. Egindako hobekuntzek, igotzeko gaitasuna handitu, abiadura handitu eta segurtasuna hobetzen dute. Ondorioz, makinaren bizitza luzatzea ahalbideten dute, bezeroen jatorrizko inbertsioa hobetuz.
Arrakasta faktoreak
- Dagokion logistika zuzena eta alderantzizkoa
- Produktuen ezagutza eguneratuak
- Azkar ikasteko eta arazoak konpontzeko gaitasuna
- Material gastuen ordez eskulan gastuak (horrek eragin positiboa du langileengan)
Erronkak
- Bermeen kudeaketarekin bateragarria den eskaintza eta prozesuak garatzea
- Bezeroen inplikazioa lortzea produktuen eta haien prozesuen garapenean
- Zehaztapen-aldaketak
- Produktuen kalitatea kudeatzea
Erlazionatutako patroiak
Banaketa
Eredu honen bitartez, enpresek produktuak eta zerbitzuak hornitzen dizkiete bezeroei salmenta eta banaketa puntu desberdinen bidez, bai enpresak berak kudeatuta, bai hirugarrenen bidez (eragileak, frankiziak, etab.). Kasu batzuetan, enpresak fisikoki eramaten du bere balio proposamena bezeroek ezarritako ingurunera. Geografikoki banatutako puntu horiei esker, enpresak bezeroekin interakzioan aritu daitezke erosketa prozesuaren etapa guztietan (aholkularitza, salmenta, finantzaketa, salmenta ondokoa, etab.)
Fokalizatuak
Eredu honen bitartez, enpresek balio katearen oinarrizko konpetentziei erreparatzen diete. Balio kateko gainerako segmentuak azpikontratatu eta aktiboki koordinatzen dira. Horrek aukera ematen dio enpresari kostuak murrizteko eta hornitzaileen eskalako ekonomiei etekina ateratzeko. Gainera, oinarrizko konpetentziak kontzentratzeak errendimendua areagotu dezake.
Autozerbitzua
Eredu honen bitartez, enpresek balioaren sorrera bezeroei transferitzen diete, zerbitzuaren edo produktuaren prezio merkeagoaren truke. Ikuspegi hori bereziki egokia da bezeroari balio gutxi ematen dioten baina enpresarentzat kostu handiak eragiten dituzten zereginetarako.
Salmenta gurutzatua
Eredu honen bitartez, enpresek beren eskaintza nagusia osatzen dute zerbitzu edo produktu gehigarriekin, eta bezeroek nahi zituzten produktuak edo zerbitzuak erosten dituzte, baina baita produktu edo zerbitzu osagarriak ere, eta esperientzia hobe batez gozatzen dute eta balio erantsi handiagoko irtenbide bat lortzen dute.
Aldatzearen kostuak
Eredu honen bitartez, enpresek bezeroen hornitzailea, produktua edo zerbitzua aldatzeko aukera baldintzatzen duten produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte. Enpresak aldaketaren kostu horiek sortzen ditu mekanismo teknologikoen bidez edo interakzio handiko produktu eta zerbitzu paketeak eskainiz. Estrategia komun bat da produktu nagusia prezio baxuan edo baita doan ere eskaintzea, eta horren inguruko erabili eta botatzeko produktuak marjina handiekin saltzea.
Ko-sorkuntza
Eredu honen bitartez, enpresek lankidetza harremana ezartzen dute bezeroekin, balioa elkarrekin sortzeko. Enpresek bezeroak integratu ditzakete beren berrikuntza prozesuetan, edo bezeroen eskura jar ditzakete behar diren bitartekoak, enpresak bere sormena ustia dezan, bien mesederako.