Produktuaren bizitza erabilgarria luzatzea
Eredu honen bitartez, enpresek balio proposamenak eskaintzen dituzte produktuen bizitza erabilgarria luzatzeko, bai mantentze eta konponketa zerbitzuen bidez, bai produktuen eguneratze/retrofitaren bidez. Enpresak diru sarrerak sortzen ditu produktuaren bizitzan zehar eta behin eta berriz eskainitako laguntza zerbitzuetatik abiatuta. Mantentze eta konponketa lanetan sartzen dira salmenta osteko mantentze zerbitzuak, akatsak goiz antzematea eta zuzentzea eta erabilera fasean produktuak konpontzea, berriz ere erabilgarriak izan daitezen. Mantentze lanak eta konponketak bermeen menpe egon daitezke edo zerbitzu gehigarri gisa eskaini. Produktuaren eguneratze estetiko edo funtzionalek (softwarea, hardwarea), aurreko bertsioekin eta zaharragoekin alderatuta, balioa gehitzen dute edo funtzioak hobetzen dituzte. Enpresak hainbat zerbitzu konbinatu ditzake (berreskuratzea, mantentzea, konpontzea eta eguneratzea), balio erantsi handiko irtenbide integrala eskaintzeko. Aldi berean, materialen kostuen ordez eskulanekoak jartzen ditu, eta, horrela, diru sarrera gehigarriak ematen dizkie langileei. Produktuen bizitza erabilgarria luzatuz, bezeroek produktuak erosteko edo berritzeko beharra murrizten dute, eta kostuetan aurrezten dute. Aukera gisa, produktua mantentzeaz, konpontzeaz eta eguneratzeaz arduratzen diren enpresek eredu hau har dezakete euren zerbitzuak egiteko. Enpresa fabrikatzaileak azpikontrata ditzake enpresa horiek.
Erreferentzia: (Blomsma et al., 2019; Lüdeke-Freund et al., 2019; Pieroni et al., 2020; Takacs et al., 2020)
Adibideak
MOTORLAN Konponketa Zentroa, Fagor Automation S. Coop. kooperatibaren barruan, mota guztietako motor elektrikoak konpontzen eta mantentzen eta elektronikoki erregulatzen dituen negozio unitate bat da. Negozio unitatea espezializatuta dago kualifikazio tekniko handia eskatzen duten eta teknologia konplexuak dituzten motorrak konpontzen, eta edozein markatako brushless motorren konponketa bermatzen du.
Arrakasta faktoreak
- Dagokion logistika zuzena eta alderantzizkoa
- Produktuen ezagutza eguneratuak
- Azkar ikasteko eta arazoak konpontzeko gaitasuna
- Material gastuen ordez eskulan gastuak. Horrek eragin positiboa du langileengan
Erronkak
- Bermeen kudeaketarekin bateragarria den eskaintza eta prozesuak garatzea
- Bezeroen inplikazioa lortzea produktuen eta haien prozesuen garapenean
- Zehaztapen-aldaketak eta produktuen kalitatea kudeatzea
Erlazionatutako patroiak
Banaketa
Eredu honen bitartez, enpresek produktuak eta zerbitzuak hornitzen dizkiete bezeroei salmenta eta banaketa puntu desberdinen bidez, bai enpresak berak kudeatuta, bai hirugarrenen bidez (eragileak, frankiziak, etab.). Kasu batzuetan, enpresak fisikoki eramaten du bere balio proposamena bezeroek ezarritako ingurunera. Geografikoki banatutako puntu horiei esker, enpresak bezeroekin interakzioan aritu daitezke erosketa prozesuaren etapa guztietan (aholkularitza, salmenta, finantzaketa, salmenta ondokoa, etab.)
Integratzailea
Eredu honen bitartez, enpresek balio kateko jarduera gehienak kudeatzen dituzte. Horrenbestez, balioa sortzeko prozesuan behar diren baliabideak eta gaitasunak kontrolatzen dituzte, intsumoen hornikuntzatik hasi eta bizitza erabilgarriaren amaieran produktua berreskuratzeraino.
Fokalizatuak
Eredu honen bitartez, enpresek balio katearen oinarrizko konpetentziei erreparatzen diete. Balio kateko gainerako segmentuak azpikontratatu eta aktiboki koordinatzen dira. Horrek aukera ematen dio enpresari kostuak murrizteko eta hornitzaileen eskalako ekonomiei etekina ateratzeko. Gainera, oinarrizko konpetentziak kontzentratzeak errendimendua areagotu dezake.
Autozerbitzua
Eredu honen bitartez, enpresek balioaren sorrera bezeroei transferitzen diete, zerbitzuaren edo produktuaren prezio merkeagoaren truke. Ikuspegi hori bereziki egokia da bezeroari balio gutxi ematen dioten baina enpresarentzat kostu handiak eragiten dituzten zereginetarako.
Aldatzearen kostuak
Eredu honen bitartez, enpresek bezeroen hornitzailea, produktua edo zerbitzua aldatzeko aukera baldintzatzen duten produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte. Enpresak aldaketaren kostu horiek sortzen ditu mekanismo teknologikoen bidez edo interakzio handiko produktu eta zerbitzu paketeak eskainiz. Estrategia komun bat da produktu nagusia prezio baxuan edo baita doan ere eskaintzea, eta horren inguruko erabili eta botatzeko produktuak marjina handiekin saltzea.
Esperientzien salmenta
Eredu honen bitartez, enpresek proposamen bat garatzen dute, baina proposamen horren balioa ez datza produktu edo zerbitzu batean, baizik eta bezeroei eskaintzen zaien esperientzian. Enpresak arreta handiz diseinatutako inguruneak sortzen ditu bezeroak erakartzeko.