eu · es

Arketipoak

Hemen aurkituko duzu Gipuzkoan identifikatu ditugun negozio-eredu esanguratsuen 28 arketipoen deskribapena. Horietako bakoitzean sakondu dezakezu, aukeratuta. Arketipoaren, negozio ereduaren dimentsioen, lehiakortasun gakoen eta lotutako erronken deskribapen laburra aurkituko duzu. Arketipo horren pean lan egiten duen benetako enpresaren adibide bat ere ikusi ahal izango duzu. Gainera, arketipo bakoitzarekin zer beste negozio eredu dauden azter dezakezu.

Hainbat iragazki erabil ditzakezu zure bilaketa sektorearen edo ardatz estrategikoaren arabera mugatzeko (lehiakorrak zure sektorean, erresilientzia, industria adimenduna, digitalizazioa, zerbitizazioa eta ekonomia zirkularra).

Aldatzearen kostuak

Aldatzearen kostuak

Eredu honen bitartez, enpresek bezeroen hornitzailea, produktua edo zerbitzua aldatzeko aukera baldintzatzen duten produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte. Enpresak aldaketaren kostu horiek sortzen ditu mekanismo teknologikoen bidez edo interakzio handiko produktu eta zerbitzu paketeak eskainiz. Estrategia komun bat da produktu nagusia prezio baxuan edo baita doan ere eskaintzea, eta horren inguruko erabili eta botatzeko produktuak marjina handiekin saltzea.

Ekonomia kolaboratiboa

Ekonomia kolaboratiboa

Eredu honen bitartez, enpresek akordioak lantzen dituzte hainbat eragileren artean (enpresak, erakunde publikoak edo pribatuak, banakako pertsonak, etab.), zeinek baliabide propio bat jartzen baitute funts komun baterako (aktiboak, ondasunak, eskulana, sorkuntzako adierazpena, etab.), beste eragileek ere etekina atera ahal izateko. Produktuak, aktiboak edo zerbitzuak partekatu, eman, trukatu edo saldu egiten dira, helburu sozialekin edota komertzialekin.

Freemium

Freemium

Eredu honen bitartez, enpresek doan eskaintzen dute produktu edo zerbitzu bat, bezeroak konbentzitzeko itxaropenarekin, produktuen edo zerbitzuen "premium" bertsioengatik ordain dezaten. Doako eskaintzaren helburua da ahalik eta bezero gehien erakartzea enpresara, haren produktuetara eta zerbitzuetara, eta, aldi berean, bezeroen beharrei buruzko ezagutza sortzea.

Integratzailea

Integratzailea

Eredu honen bitartez, enpresek balio kateko jarduera gehienak kudeatzen dituzte. Horrenbestez, balioa sortzeko prozesuan behar diren baliabideak eta gaitasunak kontrolatzen dituzte, intsumoen hornikuntzatik hasi eta bizitza erabilgarriaren amaieran produktua berreskuratzeraino.

Intentsiboak ezagutzan

Intentsiboak ezagutzan

Eredu honen bitartez, enpresek beharrezko baliabide materialak eta giza baliabideak dituzte hainbat jarduera egiteko, esaterako, ezagutza teknologikoa sortzea, eta baita hori ustiatzea ere (dagoeneko badauden enpresen aldetik zein enpresa ekimen berriak sortuz).

0 km

0 km

Eredu honen bitartez, enpresek zero kilometroaren filosofian edo hornidura kate laburrean oinarritutako produktuak eta zerbitzuak eskaintzen dituzte, ingurune geografiko hurbilean (adibidez, 100 km-tik beherako distantzian), tokiko baliabideen erabileran oinarrituta.

Berrikuntzara bideratuta

Berrikuntzara bideratuta

Eredu honen bitartez, enpresek produktuak, osagaiak eta zerbitzuak garatzen dituzte, beste eragile batzuekin lankidetzan landutako I+G jardueran oinarrituta (berrikuntza irekia), eta, horrela, irtenbide berritzaileak garatzen dituzte, merkatuaren lehian bereizteko, eta lehiakideen estrategia teknologikoei ere erantzuteko.

Kalitatezko zerbitzuak

Kalitatezko zerbitzuak

Eredu honen bitartez, enpresek kalitate prozesuetan oinarritutako zerbitzu irtenbideak hornitzen dituzte, etengabeko hobekuntzan bermatuta, erabiltzaileak eta bezeroak ardatz hartuta. Enpresa horien erronka da euren zerbitzuak etengabe hobetzea, honako hauei erantzuteko: bezeroen eskakizunen bilakaera etengabeari, proposamen eta irtenbide berriekin eboluzionatzen duten lehiakideei eta merkatuak kostuetan ezartzen duen presioari.

Irtenbide integralak

Irtenbide integralak

Eredu honen bitartez, enpresek bezeroaren premia bati erantzuten dioten produktu, osagai, teknologia eta zerbitzuetan oinarritutako konponbide integralak hornitzen dituzte, eta horiek balio proposamen bateratu baten bidez integratzeak sinergia eta onura handiak sortzen dizkio bezeroari.

© 2024 MONDRAGON UNIBERTSITATEA